Islamsk Råd Norge

heading-text-right

I Guds navn, den nådige og barmhjertige.

Nominasjoner til IRN styrevalg

Medlemmer av valgkomiteen og inneværende styre, samt bemyndigede personer fra medlemsorganisasjonene har nominasjonsrett. Nominasjoner skjer skriftlig til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.">Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Styret oppfordrer på det sterkeste til å nominere kvinner.

En formell anbefaling fra ett av Rådets medlemsorganisasjoner vil vektlegges i stor grad. Kjennskap til muslimsk organisasjonsliv og erfaring fra styre og stell ved moskeer eller andre muslimske organisasjoner tillegges også stor betydning. I tillegg vil fagsspesifikke kvalifikasjoner vurderes for de ulike styrevervene. Viktige personlige egenskaper inkluderer tålmodighet, god islamsk dannelse og manerer, samt evne og vilje til å samarbeide med andre og søke konsensus.

Frist for nominasjon til valgkomiteen: 1. mars